keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Problemoksia

Ultraäänigeeli tuli. Jee. Ja oli hajusteetonta, ihanaa. Ehkä mun olotila muutaman doppleroinnin jälkeen helpottuu, eikä keho yhdistä sitä huonoon oloon. Muutenkin tää huono-oloisuus sais mun puolesta väistyä ja olis kiva saada ne kauan kadottamat energiat takas.



Suurin haaste on kyllä ehdottomasti ollut yhdistää yrittäjyys ja raskaus. Ne ei jollain tapaa tykkää yhtään toisistaan, ounastelen, nimittäin se kun tekee töitä yksikseen, ei paljon jäädä sängyn pohjalle vaikka mieli ja kroppa oliskin sitä mieltä. Vitsi se olis niin helppoa olla jossain vakkaripaikassa ihan missä muualla vaan. Sairaslomapäivistä saa rahaa, liike on auki ja pärjää ilman muavaikka sairastatkin muutaman päivän, sulle kertyy lomia (never höörd), äitiyspäiväraha-asiat ja mammalomat hoituu jotenkin paljon sutjakammin varmasti kun itse miettii, että mitäs helkuttia sitä sitten tapahtuu. Lisäks äitiyspäiväraha määräytyy Yel:n mukaan, nii siinäki on sitte jo miettimistä. Tarkotus mun olis saada tänne jonkunlainen vuokralainen siks ajaks kun olen pois, ettei tarttis ovia kokonaan kiinni laittaa. Ja olen pois kuinka kauan, en tiedä? Ihan ensiksihän mä olin sitä mieltä, että mies jää kotiin ja mun täytyy palata töihin. Sitten se muuttu sen verta, että eihän siitä nyt tule mitään, kanna ensin 9 kuukautta, puske se maailmaan ja lähde töihin! (yeah right?). Noo, venytin aikaa kolmeen kuukauteen ja sitten palaisin töihin (hah). Sitte se venys puoleen vuoteen ja nyt olen jotenkin tuuminu, että kerran se vaan pieni on, että vuoden olen kyllä pois, hitto vie!!

Mun ongelma tässä on, että kun toimin toiminimellä, vaikuttaako se mun äitiyspäivärahaan jos firma tekee tuottoa vaikken itse nostaiskaan palkkaa? Voi oon niin hukassa. Varasin siis itelleni ajan yrityspalvelukeskus Potkuriin, joka autto mua sillon firmaa perustettaessakin. En tiedä onko kelasta paljon vastailemaan vaikka tietäiskin asiasta. Tuntuu, että niiden kanssa saa aina vääntää kättä joka asiasta, eikä ne tosiaan mielellään halua auttaa sua missään asiassa. Ainakaan opiskeluaikoina. Apua, mieli täyttyy taas ahdistuksesta, stressistä ja liian vaikeista kysymyksistä! Yritän nyt heittää noi ajatukset nurkkaan siihen asti, että pääsen niistä Potkurin ovista sisään.

Tässäpä kävi nyt niin, että tää Potkuri-täti soitti mulle, eikä osannu sitten yhtään neuvoa mua tässä äitiyspäiväraha-asiassa, vaan käski mun kääntyä kelan puoleen. Kiitti hitosti. Lisäks kun pyysin siltä apua kertoa mulle tietoa siitä jos vuokralaisen hankin, että mitä tulee ottaa huomioon yms, käski vaan laittaa mol.fi:n ilmotuksen asiasta. ..No täällä nyt olen sormi suussa näitten asioitten kanssa edelleen. Ihan vaikka työsopimuksen kanssa tartten apua, että mitä kaikkea siinä pitää ottaa huomioon ja kaikkea muuta. Kiitos, apua ja auttakaa mua!! Oon hukassa.

Onneks ystävä kävi tässä piipahtamassa Aurinkoisesta tuotujen herkkujen kera, piristi kummasti päivää! <3 Ehkä mä selviin jos muutkin yrittäjä-äidit. Ehkä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti